Pàgina actual: Home

IES BLASCO IBAÑEZ - CULLERA TF: 96 171 91 00

MACROACTIVITAT "LA NIT ESTRELADA"

Correu electrònic Imprimeix PDF

Sota el nom de TODOS NECESITAMOS UNA NOCHE ESTRELLADA, els proppassats dies 14, 15 i 16 d'abril commemoràrem el 125 aniversari de la mort del genial pintor holandés Vincent Van Gogh. Una de les moltíssimes activitats programades fou la realització i exposició permanent (al hall del centre) d'una rèplica gegant del seu famós quadre La nit estrelada. Van ser molts els qui hi col·laboraren: a més de l'acollida massiva per part de tots els membres de la comunitat escolar, participaren de manera directa més de 170 alumnes de tots els nivells, 12 departaments didàctics i una vintena llarga de professors. El dia gran va ser dijous 16 d'abril amb l'estrena del quadre i la programació d'un seguit d'activitats artístiques de tota mena (poesia, música, teatre, pintura, vídeo, fotografía, decoració floral..) al Gimnàs a les 11:15, on assistiren (a banda dels alumnes del centre) autoritats municipals, representants polítics i nombrosos familiars i amics. Les activitats es van estendre al llarg de la setmana del 20 al 24 d'abril, en rebre la visita del Col·legis Públics de Sant Antoni i Lluís Vives (a propòsit de la Jornada de Convivència amb els alumnes de 6é de Primària) i una simpàtica visita de xiquets d'Educació Infantil vinguts de Sueca, que gaudiren del taller de manualitats de xapes i estreles que vam habilitar. Així mateix, dijous 23 d'abril vingué l'historiador Jesús Martínez Verón a fer una conferència monogràfica sobre La nit estrelada, amb un alt segument per part de gent de dins i fora del centre. Tot seguit, afegim els enllaços per tal de veure'n un videoreportatge i tres documentals il·lustratius.

Autoretrats Van Gogh (https://vimeo.com/1257064629)

Miscel·lània Van Gogh (https://vimeo.com/126144751)

Vincent (Starry, Starry Night) (https://vimeo.com/126289635)

L'Any Van Gogh (https://vimeo.com/126856885)

Jornades de Convivència (23 i 24 abril)

Correu electrònic Imprimeix PDF

El 23 d'abril, coincidint amb el Dia del Llibre, vam rebre la visita dels Col·legis Públics de Sant Antoni i Lluís Vives, tots dos adscrits al nostre centre. Com tots els anys, els vam preparar un seguit d'activitats lúdiques destinades a entretenir i integrar els futurs alumnes de 1r ESO del curs vinent. L'oferta comprenia un recital de música, una mostra de vídeo realitzat per alumnes, un taller infogràfic de videojocs, jocs interactius de Francés i un fum de manualitats (xapes, estreles, pintura retallables...) a l'aire lliure. L'AMPA també col·laborà amb una xocolatada per a tots. Un día després, el 24 d'abril, vam rebre la visita d'uns xiquets d'una Escola Infantil de Sujeca, que aprofitaren les exposicions de “L'Any Van Gogh” per a participar fent xapes i estreles commemoratives. Cliqueu sobre la imatge per tal de veure'n el videoreportatge.

Minut de silenci per una educació en valors

Correu electrònic Imprimeix PDF

Després dels tristos successos a Barcelona, ocorreguts  a l'IES Joan Fuster, un gran nombre de centres escolars es va sumar a la inciativa de guardar un minut de silenci en memòria del professor mort en circumstàncies excepcionals. Dimecres 22 d'abril, el nostre centre es va afegir-hi dedicant un temps del seu horari lectiu a  conscienciar tothom de la necessitat de fomentar la cultura de la pau, la tolerància i el respecte mutu. L'acte tingué el seu moment  més significatiu al pati de l'Institut quan, a les 12:55 h., l'alumna de 2n ESO Milagros Denes va fer lectura d'un manifest de condolència, preví al minut de silenci que guardà la pràctica totalitat dels membres de la nostra comunitat educativa.

1r PREMI DE VÍDEO EN VALENCIÀ SAMBORI-MICE 2015

Correu electrònic Imprimeix PDF

Diumenge 29 de març, representants del nostre Institut van anar al centre cultural de Beneficència, a València, per tal d'arreplegar el 1r Premi de Produccions Audiovisuals de centres de Secundària organitzat per la Fundació Sambori, entitat que s'ocupa del foment de l'ús creatiu del valencià. Aquest certamen s'inscriu dins de la Mostra Internacional de Cinema Educatiu (MICE), en què participen centres escolars d'arreu del món presentant les seues produccions videogràfiques. En el cas de l'IES Blasco Ibáñez de Cullera, vam concursar amb el curt Desamor a primera vista, realitzat pels alumnes de l'optativa de Cultura Audiovisual de 1r de Batxillerat del curs passat, curt que ha sigut mereixedor del premi del Jurat. En la foto veiem els alumnes d'Audiovisuals que assistiren a la projecció del vídeo el proppassat 25 de març al teatre Capitoli de Godella. Feu clic sobre la imatge per veure el videoreportatge.

DIA DEL SUC DE TARONJA

Correu electrònic Imprimeix PDF

Organitzat pels departaments d'Educació Física i Ciències Naturals, divendres 30 de gener es va celebrar el Dia del  Suc de Taronja. Aquesta activitat s'inscriu dins del ventall d'actes programats per a fomentar els hàbits saludables en els més joves, atés el dèficit generalitzat en el consum de fruites i verdures. Col·laboraren en la seua elaboració i distribució els alumnes de 3r ESO, sota la supervisió dels professors Cristina Pla i Rafa Nogués. Feu clic sobre la imatge per veure el videoreportatge.

Pàgina 1 de 3

Maig 2015 Juny 2015